Veľkňazi a farizeji sa zamotali viac, ako bolo potrebné, a je to až smiešne.
Hovorí nám o tom len Matúšovo evanjelium (Mt 27,62-66 a Mt 28,11-15).
Totiž veľkňazi a farizeji na druhý deň po Ježišovom ukrižovaní povedali Pilátovi, že je potrebné strážiť hrob vojakmi, keďže učeníci môžu ukradnúť Ježišovo telo a potom hlásať blud, že vstal z mŕtvych. A tak s Pilátovým dovolením zapečatili hrob a postavili tam stráž.
Vyriešené.
Avšak na ďalší deň sa od vojakov dozvedeli, že kameň je odvalený, pečať porušená, hrob prázdny a telo nikde.
A tak to potom museli vysvetliť Pilátovi. Chcel by som počuť tento diplomatický rozhovor, keďže vojakom sľúbili, že Piláta nejak prehovoria a zariadia, aby z toho nemali problémy. To je ťažko predstaviteľné, keďže vojaci nesplnili rozkaz a preukázali svoju neschopnosť.
K tomu ešte vojakov podplatili (škoda, že si nenechali Judášove mince), aby hovorili, že v noci prišli jeho učeníci a ukradli Ježišovo telo.
Mali podať presne také vysvetlenie, ktorému chceli veľkňazi a farizeji spočiatku zabrániť a čím argumentovali aj Pilátovi – „aby neprišli jeho učeníci, neukradli ho a nepovedali ľudu, že bol vzkriesený z mŕtvych. A tak posledný blud bude horší ako prvý.“ (Mt 27,64)
A tak teraz museli Pilátovi oznámiť, že učeníci predsa len prišli, ukradli Ježišovo telo a teraz budú hovoriť ľudu, že je vzkriesený.
Veľkňazi a farizeji sa natoľko zamotali, že začali šíriť blud, ktorému chceli pôvodne zabrániť.
K tomu chceli zostať zadobre s Pilátom, vojakmi a uchrániť si aj svoju česť.
A aby toho nebolo málo, svoj plán spriadali v deň pracovného pokoja, ktorý mal byť prísne dodržiavaný.
Natoľko sa spolčili proti Ježišovi, že zabudli na Hospodina.
Tu platí Žalm 2:
„… vládcovia sa spolu radia proti Hospodinovi a jeho pomazanému… Ten, ktorý tróni na nebesiach, smeje sa, Pán sa im vysmieva…“
Ž 2,2.4
Musíme im však uznať, že títo Ježišovi nepriatelia si ako jediní spomenuli na Ježišove slová o vzkriesení, aj keď ich výklad poňali odlišne.
Precenili však učeníkov, ktorí absolútne nemali záujem podieľať sa na krádeži Ježišovho tela, ktoré bolo vzhľadom na rímsku pečať majetkom Ríma.
Ešte že do toho vstúpil iný hýbateľ dejín.